Get Adobe Flash player

WYPRAWA I C DO TRZEBNICY

15 czerwca klasa Ic wybrała się pociągiem do Trzebnicy na swoją pierwszą klasową wyprawę. Najpierw skierowaliśmy nasze kroki do sanktuarium św. Jadwigi, gdzie poznaliśmy historię tego miejsca i dowiedzieliśmy się wiele o św. Jadwidze Śląskiej. Obejrzeliśmy ciekawe elementy architektoniczne, zwróciliśmy uwagę na ich  różnorodność i zwiedziliśmy kryptę. Kolejnym etapem naszej wyprawy był spacer po Bukowym Lesie, mieliśmy czas na rozmowy i wypoczynek na terenach rekreacyjnych przy Bukowym Lesie. Miło i bardzo aktywnie spędziliśmy czas.

zdjcie0026  zdjcie0030

KLASA III E W RUDAWACH JANOWICKICH

Klasa 3e wybrała się 7 i 8 czerwca  na pożegnalną wyprawę w Rudawy Janowickie. Pojechaliśmy tam pociągiem. Miło spędziliśmy czas na wędrowaniu po górach, na wspólnym wieczornym ognisku, na grze w piłkę i długich rozmowach  - " co dalej".

r3 r2 r1 r4

KOŁO MIŁOŚNIKÓW WROCŁAWIA I DOLNEGO ŚLĄSKA

Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów chętnych do poznawania naszego miasta i regionu Dolnego Śląska. Zdobywamy odznaki turystyczne : " Turysta Dolnego Śląska" oraz " Turysta Przyrodnik". Bierzemy udział w wielu konkursach o tematyce turystycznej i wiedzy o naszym mieście. Podczas  wyjść i wycieczek poznajemy swoje miasto –Wrocław, najbliższy region Dolny Śląsk; miejsca kultu religijnego–pielgrzymka do Częstochowy. Wypoczywamy aktywnie, relaksujemy się, nabieramy energii i radujemy się, patrząc na piękno przyrody. Wędrujemy do miejsc, z których rozciągają się wspaniałe, niezapomniane widoki. Koło prowadzi p. Katarzyna Pomietło.

turystyka1  turystyka2  turystyka3

Nasza szkoła kontynuuje uczestnictwo w projekcie  EDUKACJA W MIEJSCACH PAMIĘCI. W  jego  ramach uczniowie gimnazjum uczestniczą w wyjazdowych lekcjach historii w miejscach ważnych dla pamięci naszego narodu. 28 maja 2015 uczniowie klasy III E odwiedzili Muzeum w Łambinowicachbędący terenem obozów jenieckich od 1870 roku. Uczniowie zwiedzali część muzealną prezentującą życie jeńców różnych narodowości. Oglądali ocalałe przedmiotu codziennego użytku, liczne zdjęcia i dokumenty. Poznali również rozległy plan tego miejsca. Oglądali film ze wspomnieniami jeńców, którzy przeżyli okrucieństwo tego miejsca. Ważnym elementem naszej lekcji było zapalenie zniczy pod Pomnikiem Martyrologii Jeńców Wojennych  i uczczenie zmarłych minutą ciszy. Drugą częścią tych wyjazdów było zwiedzanie Zamku Piastów Śląskich w Brzegu Opolskim. Jest to bardzo ciekawy zabytek mówiący wiele o historii Śląska, często nazywany Śląskim Wawelem, ze względu na liczne podobieństwa architektoniczne. Zwiedziliśmy część komnat z ekspozycją strojów historycznych i pięknie zachowanym wyposażeniem sprzed wieków. Bardzo ciekawym elementem tej budowli jest brama z licznymi popiersiami Piastów Śląskich.