Get Adobe Flash player

WYCIECZKA DO LIPSKA

10 grudnia 2015roku uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich wraz z opiekunami pojechali na wycieczkę do Niemiec- tym razem do Lipska. Pierwszym punktem wycieczki był Pomnik Bitwy Narodów- najbardziej znany symbol Lipska, największy narodowy pomnik w Niemczech upamiętniający bitwę koalicji antyfrancuskiej z wojskami Napoleona w 1813 roku- obecnie przekształcony w europejski pomnik pokoju. Następnie udaliśmy się do centrum miasta, zobaczyliśmy Rynek Starego Miasta, Dom Królewski, Stary Ratusz z sukiennicami - jest to jedna z najpiękniejszych budowli niemieckiego renesansu. W Lipsku zwiedziliśmy późnogotycki kościół św. Mikołaja oraz kościół św. Tomasza- były to główne miejsca twórczości Jana Sebastiana Bacha. W kościele św. Tomasza znajdują się duże organy- to na nich Bach skomponował swoje najsłynniejsze utwory. Wycieczkę zakończyliśmy pobytem na kiermaszu bożonarodzeniowym.

z11 z6 z3

z22 z4 z5

WYCIECZKA DO SZWAJCARII SAKSOŃSKIEJ

7 października 2015 roku uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich pojechali na wycieczkę do Szwajcarii Saksońskiej. Ten obszar Niemiec to malownicza kraina wspaniałych formacji skalnych, górujących nad rzeką Łabą. Uczniowie zwiedzili Bastei - rezerwat skalny znajdujący się na terenie Parku Narodowego. Jest to niepowtarzalny labirynt skalny, zaliczany do najpiękniejszych punktów widokowych Europy. Następnie pojechaliśmy do Twierdzy Koenigstein - fortecy górskiej wybudowanej na wysokiej piaskowej skale, która przez wieki strzegła granic Saksonii. Ostatnim punktem tej wycieczki była wizyta w Pirnie. Pirna to urocze miasteczko, którego murowana zabudowa historycznego centrum sięga swymi początkami XIV wieku.

z1 z2 z3 z4

WYCIECZKA DO BERLINA

3 grudnia 2014 roku uczniowie Gimnazjum nr 15 wyjechali na jednodniową wycieczkę do Berlina. W wycieczce wzięło udział 46 uczniów z klas I, II i III, nad którymi opiekę sprawowali nauczyciele. Wycieczka miała charakter turystyczno- krajoznawczy. Jej głównym celem było zapoznanie się z historią i kulturą Niemiec oraz kontakt z żywym językiem. Pierwszą atrakcją był 700 m odcinek Muru Berlińskiego (Berliner Mauer) z East Side Galery, czyli graffiti znanych artystów z całego świata. Następnie zwiedziliśmy Wyspę Muzeów, Alexanderplatz ze słynną wieżą telewizyjną (Fernsehturm), zobaczyliśmy Czerwony Ratusz (Rotes Rathaus), renesansową Katedrę Berlińską (Berliner Dom), Kolumnę Zwycięstwa oraz siedzibę Parlamentu (Reichstag). Później podążaliśmy Aleją Lipową (Unter den Linden) w stronę Bramy Brandenburskiej (Brandenburger Tor) - najbardziej znanej budowli Berlina oraz symbolu Zjednoczenia Niemiec. Zobaczyliśmy również kontrowersyjny Pomnik Ofiar Holokaustu - ponad 2000 betonowych płyt na 19 tys. m² robi naprawdę wielkie wrażenie. Kolejnym punktem wycieczki był ,,Berliński Manhattan” czyli Plac Poczdamski (Potsdamer Platz), który słynie z nowoczesnej architektury. Byliśmy również na dwóch jarmarkach adwentowych, które kusiły stosami towarów, a wśród nich pachnącymi piernikami, świątecznymi ozdobami i ręcznym rzemiosłem…

b2  b1  b3

WYCIECZKA DO KRAKOWA

W dniach 10 -11 czerwca 2015r odbyła się wycieczka do Krakowa, była to nagroda Dyrektora Szkoły dla najlepszych uczniów naszego Gimnazjum. W Krakowie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po Wzgórzach Wawelskich. Zwiedziliśmy  Katedrę, zeszliśmy do krypt, gdzie znajdują się Groby Królewskie, obejrzeliśmy również Dzwon Zygmunta. Następnie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego - podziwialiśmy Ołtarz Wita Stwosza, potem Stary Rynek, Sukiennice i Barbakan. Następnego dnia byliśmy w Kazimierzu - żydowskiej dzielnicy Krakowa. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz Centrum Jana Pawła II. Zwiedzanie Krakowa zakończyliśmy wejściem na Kopiec Niepodległości im. J.Piłsudskiego. Jest on największym z czterech istniejących do dziś krakowskich kopców. Przewodnik opowiadał nam historie poszczególnych miejsc, które odwiedzaliśmy.